امام جمعه اقلید گفت: افراط و تفریط در برپایی مراسم‌های مذهبی لزومی ندارد و مردم در کنار مراسم عزاداری نیاز به برپایی مراسم شادی هم دارند.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 14 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام محمد صادق طالبی در این نشست که دوشنبه با حضور مسوولین فرهنگی شهرستان برگزار شد، افزود: لازم است مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با شور عاشورایی و با عظمت برگزار شود.

وی خطاب به مداحان ادامه داد: گویندگان و مداحان باید از ارائه سخنانی که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان می شود پرهیز کنند و در جهت گسترش وحدت و انسجام بین امت گام بردارند.

امام جمعه اقلید ادامه داد: برگزار کنندگان مجالس عزاداری نیز ملزم به رعایت هنجارهای اسلامی و حفظ وحدت و انسجام هستند و در این خصوص مسئولیت دارند.

طالبی درخصوص مدت ایام عزاداری فاطمیه گفت: بر اساس نظریات بسیاری از علما و کارشناسان مذهبی، روز پایانی ایام فاطمیه، روز شهادت حضرت زهرا (س) در هر دو هفته منسوب به ایشان است.

وی افزود: افراط و تفریط در برپایی مراسم‌های مذهبی لزومی ندارد و مردم در کنار مراسم عزاداری نیاز به برپایی مراسم شادی هم دارند.

معاون فرماندار اقلید نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در وضعیت خوبی قرار داریم، خواستار عدم عادی انگاری وضعیت توسط مردم شد.

محمد باقر مسعودی افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات بهداشتی در برگزاری مراسم ها و روضه توسط شبکه بهداشت ودرمان انجام شود.

وی ادامه داد: ادارات و نهادها بویژه شهرداری ها در خصوص نصب بنر و پرچم های ویژه ایام فاطمیه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و گروههای فعال در این زمینه همکاری کنند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار